ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ekpedeusi

«O ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του κι όταν πια του έχει διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες… Νίκος Καζαντζάκης»

Συνεπώς, εκπαίδευση για μας, είναι η σταθερή αλλαγή της σκέψης, των στάσεων και των συμπεριφορών, που προκύπτει ως έμμεσο ή άμεσο αποτέλεσμα της γνώσης και της εμπειρίας.

Αποκτήσουν γνώσεις σε σχέση με γεγονότα, διαδικασίες, διεργασίες, οι οποίες δυνητικά θα αξιοποιηθούν σε ένα ευρύτερο φάσμα παρόμοιων καταστάσεων με αλλαγές ή τροποποιήσεις

 Αναπτύξουν νέες δεξιότητες, οι οποίες απορρέουν από την συνειδητοποίηση και βελτίωση του προηγούμενου τρόπου ζωής

Εκπαιδευτούν στην διαχείριση αλλαγών, δηλαδή να είναι σε θέση να διαχειριστούν δυναμικές και πολύπλοκες καταστάσεις οι οποίες χρειάζονται νέες – πρωτότυπες λύσεις μέσω πειραματισμού, και να αξιοποιούν τα «μαθήματα» που παίρνουν.

Εκπαιδευτούν να εκπαιδεύονται, μια διαδικασία που επιτρέπει να σχεδιάζουν το μέλλον και να διαμορφώνουν το περιβάλλον, αντί να προσαρμόζονται σε αυτό.

Όλα αυτά διαμορφώνονται μέσα από τα 5 βασικά πεδία που χρησιμοποίησε ο P. Senge για τους οργανισμούς που μαθαίνουν:

Πιο συγκεκριμένα, το κοινό όραμα συμβάλλει στο να:

«Αυτός που έχει ένα ΓΙΑΤΙ για να ζήσει, μπορεί να υπομείνει σχεδόν το κάθε ΠΩΣ»  Βίκτορ Φράνκλ